Streamlining, czyli tajemnica biura sukcesu

Streamlining, czyli tajemnica biura sukcesu

Streamlining to pojęcie, które stosunkowo rzadko jest kojarzone z biurami, a jeśli już, to odnosi się ono do kolejnego przetwarzania danych czy dokumentów przez różne komórki w firmie. W rzeczywistości jednak jest to kwestia, która powinna być odpowiednio wdrażana we wszystkich biurach, by możliwe było bardziej efektywne wykonywanie prostych oraz bardziej złożonych obowiązków. O co w tym wszystkim jednak chodzi?

Istota streamliningu

Pojęcie streamliningu może być trudne do zrozumienia już tylko dlatego, że słowo to rzadko jest tłumaczone na język polski i brak mu dobrze dopasowanego odpowiednika. Zazwyczaj mówi się opisowo o sprawnym potoku czynności lub efektywnym zarządzaniu procesem. Są to jednak bardzo górnolotne określenia do stosunkowo prostej kwestii, która niestety jest trudna do zrealizowania jako praktyczny postulat.
Dający się realnie wdrożyć streamlining w biurze to sposób działania, dzięki któremu wszystko ma swoje miejsce, porusza się ściśle określonymi torami oraz jest łatwe tak do zrozumienia, jak i do praktycznego zrealizowania. Trzeba to osiągać przez kompetencje ludzi, ale tak naprawdę zdecydowanie najważniejsze jest wyposażenie biura, które zapewni przestrzeni pożądane cechy.

Meble to tylko podstawa

Streamlining zwyczajowo łączony jest z meblami, ponieważ to one najlepiej definiują przestrzeń. Jest recepcja z charakterystycznymi meblami, są tak zwane cubicale, są biurka prezesów, są odpowiednie szafki do przechowywania dokumentów różnego typu. Najczęściej jednak pełna realizacja zadań z zakresu streamliningu realnie uzyskiwana jest poprzez odpowiednie dobranie elementów wyposażenia biura.

Organizacja dokumentów

Schowanie dokumentów w szafie i ich odpowiednie magazynowanie jest ważne. Do pracy ważniejsze jest jednak to, by odpowiednio ułożyć rzeczy na tu i teraz. Dlatego warto jest postawić na odpowiednie przegrody na dokumenty, wszelkiego rodzaju stojaki oraz dobrej jakości urządzenia biurowe.  Wszystkie czynności typowo mechaniczne z dokumentami muszą być realizowane bez konieczności nie tylko tracenia na to zbędnego czasu, ale także w sposób, który nie będzie wymagał wysiłku. Gilotyny i trymery dokumentów muszą być niewielkie i ergonomiczne, by szybko je wykorzystać. Kalkulatory muszą pozwalać na łatwe wprowadzanie wartości i ich szybkie odczytywanie, niszczarki muszą mieć otwory dopasowane do sposobu, w jaki naturalnie będą do nich podawane dokumenty.

Banał o ogromnym znaczeniu

Może się to wydawać banalne, ale przełożenie na efekty pracy jest gigantyczne. Niewielkie i dobrze dopasowane do przestrzeni akcesoria, przybory do pisania zawsze pod ręką, momentalna organizacja dokumentów, czytelne kalendarze, tablice do publikowania przydatnych w procesie danych… Wszystkie te rzeczy odpowiadają za czynności, które są nie tyle istotą działania w biurze, co prozą jego codzienności. Właśnie taka proza odpowiada za ograniczanie ilości czasu oraz zmniejszanie motywacji, jakie mogłoby być spożytkowane na realizację celów podstawowych.

Artykuł powstał we współpracy z spec-druk.pl

Previous Swetry na zimowe wieczory
Next Fotoobraz: dlaczego to dobry wybór?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Zdążyć z pomocą – kontrole pustostanów i apel policjantów

Ostatnie dni przyniosły znaczne spadki temperatury. Taka sytuacja może szczególnie zagrażać życiu i zdrowiu bezdomnych. W okresie jesienno-zimowym wielu z nich umiera z powodu wychłodzenia organizmu. Aktualnie policjanci na bieżąco

Wiadomości 0 Comments

Bartuś jest po operacji serca, lecz nadal potrzebuje pomocy

W lutym tego roku, serca ludzi otwartych na chęć niesienia pomocy poruszyła akcja „Pomóżmy Bartkowi w walce o życie”. U nienarodzonego syna dwójki śląskich policjantów wykryto krytyczną wadę serca. Niezbędne

Wiadomości 0 Comments

Pozbawił Skarb Państwa ponad 5 mln zł

Policjanci zwalczający przestępczość gospodarczą z katowickiej komendy wojewódzkiej, zatrzymali mężczyznę, podejrzanego o podrabianie dokumentacji finansowo-księgowej. Sprawca, wraz z innymi osobami, naraził Skarb Państwa na uszczuplenie podatku VAT w kwocie ponad

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź