E-mail marketing – personalny kanał komunikacyjny

E-mail marketing – personalny kanał komunikacyjny

Szybki, mierzalny, interaktywny i niedrogi kanał komunikacyjny między klientem a firmą? E-mail marketing to rozwiązanie, w które nie trzeba zbyt wiele inwestować, a w krótkim czasie pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Skrzynka e-mailowa klienta to jedno z najbardziej prywatnych miejsc, do których można dotrzeć, stosując taką formę reklamy jak e-mail marketing. Tym samym powstaje coś na kształt personalnego kanału komunikacyjnego. Biorąc pod uwagę, ile kosztuje emisja reklamy w radio, telewizji, gazecie czy w sieci, nie ma drugiego takiego taniego sposobu tworzenia i rozpropagowywania treści reklamowych, jak właśnie poczta internetowa. Zamiast płacić czasami setki tysięcy złotych, lepiej jest zainwestować w wysyłkę mailową.

Szybko, tanio i prosto

Co jeszcze za nią przemawia? Z pewnością szybkość, z jaką dana informacja trafia do odbiorcy. W tym przypadku nie ma potrzeby wielotygodniowego planowania kampanii w Internecie. A sama realizacja e-mailowego planu może zająć godzinę – nawet przy wielu setkach tysięcy odbiorców, pod warunkiem odpowiednio przygotowanej bazy kontaktowej.

Przygotowanie treści wiadomości e-mailowej nie jest skomplikowanym procesem. Mając pomysł na treść, tworzy się specjalny szablon. Za pomocą specjalnych narzędzi można go edytować, dodawać obrazki. Nie warto silić się na animacje, bo nie wszystkie programy pocztowe je wyświetla.

Inteaktywnie

Wysyłany klientowi e-mail jest mierzalny. Można dokładnie zbadać, co się stało z daną wiadomością: Czy została odczytana, w co odbiorca kliknął, co robił na stronie nadawcy i czy dokonał jakiejś transakcji. Na podstawie uzyskanych informacji, nie tylko ilościowych, można łatwiej planować dalsze działania marketingowe.

E-mail to również forma reklamy interaktywnej – adresat może w każdej chwili na niego odpowiedzieć. Papierową ulotkę wyrzuci do kosza, tu za to ma możliwość wybrać np. jeden z kilku wariantów, jakie są wyświetlane. Nadawca zyskuje więc automatycznie informację, kto i co zrobił z jego reklamą

E-mail marketingowy może przybrać różną formę – komunikatu, reklamy produktu, informacji o produkcie, poradnika, newslettera, ogłoszenia, katalogów sprzedażowych itd. Wszystko zależy od tego, co dany klient ma się dowiedzieć na temat produktu/usługi. Dla przykładu newslettery są wykorzystywane do tego, aby budować relacje z odbiorcami (źródło: https://www.internetum.com/en/revolutionizing-your-business-using-google-trends/). Nie trzeba też samemu bawić się w wysyłkę e-mailową. W sieci znajdziemy wiele firm, które oferują tego typu usługi, jak chociażby Internetum.

E-mail marketingowy może przyczynić się do usprawnienia komunikowania się z klientami i jest skutecznym pomysłem na zwiększenie sprzedaży. Warto eksperymentować z rodzajami wiadomości, aby znaleźć formę, która najbardziej zaciekawi klienta.

Previous Mirabella 2018 - ćwiczenia w katowickim "Spodku"
Next Bezpiecznie na Stadionie Śląskim podczas meczu Polska-Korea Południowa

Może to Ci się spodoba

Strefa Biznesu 0 Comments

Firmy niemieckie, francuskie i amerykańskie największymi inwestorami zagranicznymi w Polsce

Z szacunków Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych wynika, że od 2000 roku do Polski napłynęło ponad 10 mld zł w formie zagranicznych inwestycji. Tylko w ubiegłym roku zrealizowano projekty inwestycyjne, których wartość

Strefa Biznesu 1Comments

Chwilówka przez internet lepsza od tej ze słupa

Potrzebujesz szybkiego zastrzyku gotówki, dlatego decydujesz się na złożenie wniosku w przypadkowej firmie pozabankowej, która pozostawiła swoje ogłoszenie na słupie informacyjnym? Wiele osób „przejechało się” na takim wsparciu finansowym, wpadając

Strefa Biznesu 0 Comments

Trzeba przyspieszyć wydatkowanie środków unijnych, żeby część pieniędzy nie przepadła

Opóźnienia we wdrażaniu Regionalnych Programów Operacyjnych wynoszą ok. 8 miesięcy w porównaniu z RPO z poprzedniej perspektywy finansowej – ocenia w listopadowym raporcie Najwyższa Izba Kontroli. Do wykorzystania jest w sumie ok. 32,3 mld euro. NIK

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!